Alternatieve training Senioren, week 1 t/m 7 februari 2021

Jullie dachten al: “Waar blijft de training van Douwe?” Nou hier is de training! Er is een goede reden om deze week nog even vol aan de bak te gaan. De 11Stedenhal is weliswaar de rest van het seizoen gesloten, maar na het weekend schijnt het heel koud te worden. En ja inderdaad. Misschien kunnen we in de loop van de volgende week buiten schaatsen. Dus deze week zaaien en dan volgende week misschien wel oogsten!

week STG Ferwert Fiets training maandag 1 tot zondag 7 februari 2021
5 tempo/max omschrijving rust
W.U 5 km rustig in fietsen redelijk been ritme 95 tpm licht verzet lekker warm draaien
Kern 10 min 5 x 1 min lichte sprintje trekken van 0,5 min midden verzet naar hoog been ritme 1 min R
15 min 3 x 3 min tempo fietsen volhouden tot einde 2 m. rustig peddelen herstel voor de volgende
5 km fietsen met groot verzet tempo voor de wind 2 min licht verzet herstel
5 km Fietsen tegenwind klein verzet redelijk tempo 2 min gewoon peddelen
4 min 2 x grote plaat op de trappers staan stoempen 2 min rustig peddelen
C.D. 15 min uitfietsen licht verzet
week STG Ferwert skeeler training maandag 1 tot zondag 7 Februari 2021
5 tempo/max omschrijving div.
W.U 10 min rustig in rijden licht rijden kortere slag in de wind
Kern 3 x 3 min 3 x telkens voor de wind lange diepe slag 1 min rust na de 3 min
3 x 3 min 3 x telkens in de wind korte slag naar tempo 1 min rust na de 3 min
2 x 2 min opbouwen 1 min diep techniek naar 1 min tempo ook snelheid in de wind vasthouden
2 x 5 min rustig duur en probeer diep te blijven zitten 2 min rust niet koud worden
10 min 6x steigr. 100 m. zo diep mogelijk voor de wind zijwaartse armzwaai telkens voor de wind
C.D. 2 x 4 min rustig uitrijden probeer diep te blijven zitten
kom je omhoog dan even rust en weer opnieuw
week STG Ferwert Droog training maandag 1 tot zondag 7 februari 2021
5 fartlex omschrijving div.
W.U 10 min rustig in lopen met een paar sprintjes licht lopen dribbel met een paar versnellingen
beetje je spieren rekken en strekken je mag niet koud worden
Kern 10 min 5 x 1 min langzame schaats pas let op bijhalen
5 min 3 x 1 min schaatssprongen rustig en diep en goed zijwaarts afzetten
5 min 3 x 1 min Langzame schaatspas knie bij je knie langs en doorhalen naar voor
8 min 4 x sprintje op ritme van uit start 15 m. tussen de oef. 1 min rustig terug lopen
3 x 2 min 2 min toutje springen 1 min rust tussen de oef
5 min lekker rek en strekken oefeningen werk van boven (nek schouders)naar beneden
C.D. 5 min rustig uitlopen duur na de training niet koud worden jas aan

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.