Alternatieve training voor Senioren, week 25 t/m 31 januari 2021

Helaas ontvingen wij vandaag het bericht van de Elfstedenhal dat we dit seizoen niet meer kunnen schaatsen in de hal. Donderdag 28 januari a.s. gaat de installatie uit. Gelukkig heeft Douwe Brouwer weer een alternatieve training samengesteld, zodat jullie toch nog in beweging kunnen blijven.

   
week STG Ferwert Fietstraining maandag 25 tot zondag 31 januari  2021
4 duur  omschrijving rust
W,U 10 min  rustig in fietsen redelijk been ritme  95 tpm licht verzet lekker warm draaien 
Kern 6 min 3 x  1 min lichte sprintje trekken van 0,5 min  midden verzet naar hoog been ritme 1 min R 
  10 min  lekker tempo fietsen  2 min rustig peddelen 
  10 min  fietsen met groot verzet en laag been ritme 2 min licht verzet herstel 
  10 min   hoog mogelijk been ritme   2 min gewoon peddelen
  2 min   2 x grote plaat op de trappers staan stoempen  2 min rustig peddelen 
C.D 15 min  uitfietsen  licht verzet
       
       
week STG Ferwert skeelertraining maandag 25 tot zondag 31 januari  2021
4 duur  omschrijving div.
W.U. 10 min  rustig in rijden  licht rijden kortere slag in de wind 
Kern  3 x 3 min  diep blijven zitten rustig duur  1 min rust na de 3 min 
  3 x 5 min  rustig duur en volhouden  blijf netjes rijden 
  2 x 5 min  telkens 1 min rustig aanzetten en even vasthouden op de baan telkens in de wind dieper aanzetten 
  10 min  rustig duur en probeer diep te blijven zitten  2 min rust niet koud worden 
  10 min  6 x steigrun 100 meter zo diep mogelijk   zijwaartse armzwaai 1x voor en 1x tegenwind
C.D. 2 x 3 min  rustig uitrijden probeer diep te blijven zitten  kom je veel omhoog even rust en weer 
       
       
week STG Ferwert Droog training maandag 25 tot zondag 31 januari  2021
4 duur omschrijving div.
W.U. 10 min  rustig in lopen met een paar sprintjes  licht lopen dribbel met een paar versnellingen 
    beetje je spieren rekken en strekken  je mag niet koud worden 
Kern 30 min  6 x van langzaam versnellen   30 m  steigrun             rustig terug lopen naar begin punt 
  20 min  3 x 5 min rustig duur loop  tussen de blokje duur wat huppelen  2 min 
  10 min  3 x 1 min Langzame schaatspas  knie bij je knie langs en doorhalen naar voor 
    4 x sprintje op ritme van uit start  15 m. tussen de oef. 1 min rustig terug lopen 
  5 min  lekker rek en strekken oefeningen  werk van boven (nek schouders)naar beneden 
C.D. 5  min  rustig uitlopen  duur na de training niet koud worden jas aan 

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.