Alternatieve training voor Senioren week 18 t/m 24 januari 2021

Zoals beloofd in de nieuwsbrief bieden wij ook voor onze leden van 18 jaar en ouder een alternatief aan in deze schaatsloze periode. Douwe Brouwer heeft een fiets-, skeeler- en droogtrainingsprogramma voor jullie gemaakt. Voer één of meer trainingen uit, die bij jou passen. En houd daarbij natuurlijk rekening met de weersomstandigheden en de coronoregels. Wij wensen jullie veel plezier toe!

weekSTG FerwertFiets training maandag 18 tot zondag 24 januari 2021
3duur/ intervomschrijvingrust
Warming up10 min rustig in fietsen redelijk been ritme  95 tpmlicht verzet lekker warm draaien 
Kern5 min 3 x lichte sprintje trekken van 0,5 min midden verzet naar hoog been ritme 1 min R 
 10 min 4 x 1 min. Tempo rustig opbouwen en vasthouden  1 min.rustig peddelen 
 3 min rustig door fietsen matig tempo licht verzet herstel 
 10 min 3 x 1 min zo hoog mogelijk been ritme  120 owm1 min gewoon peddelen
 10 min 3 x 1min grote plaat op de trappers staan stoempen 2 min rustig peddelen 
Cooling down15 min uitfietsen licht verzet
weekSTG Ferwertskeeler training maandag 18 tot zondag 24 januari 2021
3duur/ techn.omschrijvingdiv.
Warming up10 min rustig in rijden licht rijden kortere slag in de wind 
Kern25 min 3 x 3 min diep blijven zitten rustig duur 1 min rust 
  3 x 2 min diep zitten en langzaam rijden let op been bijhalen en rust moment 
  3 x 1 min rustig aanzetten en vasthoudentelkens 1 min rust er tusen 
 6 min na deze 3 x gaan we naar 1 x 5 min duur tussen de oef. 1 min rust nemen 
 10 min 6 x steigrun 100 meter zo diep mogelijk  zijwaartse armzwaai 1x voor en 1x tegenwind
Cooling down2 x 3 min rustig uitrijden probeer diep te blijven zitten kom je veel omhoog even rust en weer 
weekSTG FerwertDroog  training maandag 18 tot zondag 24 januari 2021
3duur/ techn.omschrijvingdiv.
W.U10 min rustig in lopen met een paar sprintjes licht lopen dribbel met een paar versnellingen 
  beetje je spieren rekken en strekken je mag niet koud worden 
Kern30 min 6 x van langzaam versnellen   30 m  steigrun            rustig terug lopen naar begin punt 
  3 x 1 min diep zitten tussen de oefening een paar sprongetjes maken 
  3×1 min zij waartsen schaatssprongen knie bij je knie langs en doorhalen naar voor 
  4 x sprintje op ritme van uit start  15 m.tussen de oef. 1 min rustig terug lopen 
  met een elastiek of tou hangen voor de bocht oef let op je afzet linker voet (kan rond een paal)
C.D.10 min rustig uitlopen  duurna de training niet koud worden jas aan 

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.