Fietstraining voor thuis week 16

Hopelijk zijn de paaseieren en de andere lekkernijen van Pasen een beetje gezakt. Zo niet, dan is het de hoogste tijd om weer in beweging te komen. Douwe Brouwer heeft in ieder geval weer een mooie fietstraining gemaakt.

Deze training kun je gebruiken als aanvulling op alle andere activiteiten, die je misschien al doet. Mocht het iets te veel voor je zijn, laat dan gerust een andere activiteit een keer schieten. Deze training kun je buiten doen, maar natuurlijk ook thuis op de Tacx. Deze training doe je naast je duurtraining op de fiets van minimaal een uur in de week (HF 2 a 3).

Nog even als reminder: W.U. betekent warming up, C.D. betekent cooling down. De HF-zone is gemakkelijk als je een hartslagmeter hebt, die je verbindt aan je fietscomputer. Dan kun je trainen aan de ingestelde zones.

week STG Ferwert Fiets training 2020  
16   omschrijving rust HF zone
W.U 15 min rustig in fietsen beentrapritme tussen 95 en 100 omwentelingen licht verzet 1 a 2
Kern 15 min 4 x 1 min. naar hoog been ritme 2 min rust licht verzet 2 min rust 1 tot 3
         
  10 min duur redelijk tempo 5 min. Herstel rustig peddelen 3
  12 min 3 x 1 min staan op de pendalen 1 min rust 3 min gewoon peddelen 3
  10 min. 2 x grote plaat 1 min stoepen been omwentelingen 60 a 70  2 min rust 4
C.D. 10 min uitfietsen licht verzet trap ritme 95 omw. 2

Hieronder vind je een toelichting op de HF-zone

Instellen hartslagmeter/fietscomputer  
   
Hartslag zone Hoeveel hartslagen per minuut?
Z1 50 slagen onder je max hf
Z2 40 slagen onder je max hf
Z3 30 slagen onder je max hf
Z4 20 slagen onder je max hf
Z5 10 slagen onder je max hf
   
  vuistregel is: je globale max hf is 220 bij heren en 230 bij dames min je leeftijd
  wil je een trainingschema? Stuur dan een verzoekje naar dhbrouwer@hotmail.com

 

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.