Fietstraining voor thuis week 14

We nemen aan dat iedereen al een beetje bezig is met de voorbereidingen op het nieuwe schaatsseizoen. Een goede basis leg je uiteraard in de zomer. Omdat het best moeilijk is om voor jezelf een goede training samen te stellen, is Douwe Brouwer zo aardig geweest om een programma voor een fietstraining samen te stellen.

Deze fietstraining kun je als aanvulling gebruiken op de andere activiteiten, zoals een duurtraining op de fiets, een skeelertraining of een training op de schaatsplank. Totdat we zelf als club weer een gezamenlijke zomertraining mogen organiseren, zullen wij de trainers vragen of ze trainingen voor jullie willen samenstellen. Houd dus elke week de website in de gaten.

Hieronder vind je de de fietstraining. Voor de duidelijk: W.U. betekent warming up, C.D. betekent cooling down. En als je niet op de weg durft te fietsen, pak dan een Tacx en zet die buiten in de tuin. Dan rijd je gewoon de Ronde van Tuinesië.

week 14 STG Ferwert Fietstraining 2020
  duur omschrijving rust(tussentijds)
W.U. 15 min rustig infietsen redelijk beenritme in licht verzet  
Kern 10 min 3 x van langzaam naar snel in midden verzet  
    3 x 0,5 min. Tempo vasthouden 1 min.rustig peddelen
  10 min 3 x 1 min staan op grote plaat(groot verzet) 1 min peddelen
    na deze 3 x gaan we weer naar 3 x 0,5 min sprint(midden verzet) 1 min gewoon peddelen
  10 min 3 x grote plaat 1 min stoempen(groot verzet) 2 min rust
C.D. 15 min uitfietsen in licht verzet  

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.