Gezellige ledenvergadering Ferwerter Iisclub

Uren was de familie Elting bezig. Zelfs vrijdagavond nog tijdens de aardappels. Maar het resultaat mocht er zijn. De pubquiz na de algemene ledenvergadering van de Ferwerter Iisclub in Café ’t Hoekje was een regelrecht succes.

Het was maar weer eens het bewijs dat vergaderen best leuk kan zijn. De algemene ledenvergadering van de Ferweter Iisclub was dan ook een aaneenschakeling van goed nieuws. De club is stabiel in het ledenaantal, de club is financieel meer dan gezond en een groot team van trainers en vrijwilligers zorgt ervoor dat de schaatsende leden goed en met plezier kunnen trainen en wedstrijden rijden. Bovendien mochten de prestaties er ook nog zijn tijdens het afgelopen schaatsseizoen.

Nationale kampioenen, een wereldkampioen, een winnaar van Vikingrace, werkelijk van alles passeerde de revue vrijdagavond. Niet alle winnaars waren aanwezig om hun beker op te halen. Van degenen die er wel waren, was Mats Bendijk de grossier. Hij had bijna een aanhanger nodig om zijn prijzen mee te nemen. Ook de trainsters Riemke Binnema en Petra Visser werden in het zonnetje gezet voor hun inzet.

Het toetje van de avond was een prooi voor de echte schaatskenners, die tijdens de vergadering goed naar het verhaal van voorztter Douwe Brouwer hadden geluisterd. Maaike Elting stelde tiijdens de pubquiz vragen over de club, de Elfstedentocht en schaatsen in het algemeen. Sommige vragen waren inkoppertjes, andere bleken strikvragen te zijn. De feitenkennis van de deelneners werd in ieder geval een stuk groter. Tijdens het ludieke slot-startspel beschikte Jur Veenje over de beste combinatie van reactievermogen en parate kennis.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *